Pivovary závodí o to, kdo a jak dostane pípy do malých kaváren a bister. Prazdroj sází na nápaditost nadšenců
Pivo z kapslového automatu ve stylu kávovaru vzbudilo počátkem letošního roku poměrně velký ohlas. Představila ho korejská společnosti LG na technologickém veletrhu CES v Las Vegas.
Někteří sice stroj považují za nepříliš povedený vtip, jiní v něm ale naopak spatřují tržní potenciál. Navíc se nejedná o pivo z prášku, ale o domácí vařič, ve kterém se nápoj připravuje dva týdny.
Velké pivovary sice touto cestou jít zatím neplánují, probíhá však mezi nimi jiný závod o inovace. Souboj o novátorskou pípu zatím vedou hlavně největší světoví hráči, AB InBev a Heineken. Letos se k inovátorům rozhodl přidat i Plzeňský Prazdroj. A to poměrně netradičním způsobem – uspořádal takzvaný hackaton, tedy soutěž pro technologické nadšence, kteří se pokusí co nejlépe splnit zadání, za což obdrží slíbenou odměnu. V tomto případě jde tematicky o pivo denně na osobu po deset let zdarma.
“Chceme prostřednictvím projektu Brewrace (pivní závod, pozn. red.) podpořit trend, kdy spotřebitelé začínají vyhledávat i jiné čepované nápoje než jen pivo. V tomto případě jde o konstrukci pípy, která bude jednoduchá na obsluhu i údržbu a zachová nejvyšší možnou kvalitu čepovaných nápojů, které bude možné jednoduše střídat,” říká marketingový ředitel Plzeňského prazdroje Roman Trzaskalik.
Zdroj: https://byznys.ihned.cz/ | Autor: Sandro Elčić