Ztrátová ruská pošta nabízí pivo. Kdy dorazí kondomy a kebab, ptají se lidé
Ruská pošta začala na svých pobočkách nabízet kromě dopisních známek či poštovních služeb také nápoje s nízkým obsahem alkoholu, jako je pivo nebo kvas. Ačkoli hlavním cílem je zvýšit tržby ve venkovských oblastech, podnik se tímto krokem snaží bojovat také s počtem otrav nekvalitním alkoholem, který v Rusku každý rok zabije více než tisíc lidí.
Jako jeden z prvních si nové nabídky na poštovních pobočkách všiml zákazník v Murmanské oblasti na severozápadě Ruska. „Myslel jsem si, že Ruská pošta už nemůže klesnout hlouběji, ale ukázalo se, že to jde,“ postěžoval si uživatel Jura Pozdňakov na sociální síti VKontakte a přidal také snímky piva ve velkých plastových láhvích vystavené na přepážce.
„Přišel jsem si vyzvednout svoje balíčky a kvůli vystavenému zboží zůstala otevřená jen jedna přepážka. Teď můžeme očekávat, že poštu zaplaví místní opilci,“ dodal Pozdňakov na adresu pivních láhví, jejichž cena se pohybuje kolem 115 rublů (45 korun) za kus.
Někteří lidé na sociálních sítí naopak celou situaci přijali s humorem a mimo jiné napsali, že se alespoň nebudou ve frontě nudit. Podle jiných je však jen otázka času, než Ruská pošta začne prodávat i kebaby. „A co takhle kondomy, cigarety a do rohu místnosti přidat pár stolů?“ napsal další uživatel. Příběh si rychle našel cestu i do celostátních médií, podle kterých rozhodně nejde o ojedinělou záležitost.
Murmanské poštovní oddělení podle agentury Interfax nabízí nápoje s nízkým obsahem alkoholu ve 40 ze svých 152 poboček, na pultech se ale nesmí objevit víno ani lihoviny. Ruská pošta tento krok vysvětluje snahou o „zvýšení životaschopnosti pošty a získání dalších peněz k modernizaci sítě“.
Rusové ze severu ale nejsou podle stanice BBC jediní, kdo si může nákup poštovních známek zpříjemnit. S prodejem piva a fermentovaného kvasu experimentují také poštovní pobočky v Saratovské oblasti na západě Ruska. Také ony se tímto krokem snaží „udržet neziskové pošty otevřené“.
Mluvčí Ruské pošty Daniil Skidan tuto politiku obhajuje. Podle něj chce podnik zavést prodej piva ve 3200 pobočkách napříč celou zemí. A nejde jen o zisk. „Největší pozornost věnujeme venkovským oblastem, kde pošty zpřístupní vysoce kvalitní a legální alkoholické nápoje. Je to důležité, protože více než 1200 lidí se každý rok otráví nekvalitním alkoholem,“ vysvětluje Skidan.
Ruská pošta čelí v posledních letech stále většímu tlaku ze strany vlády, která po ní požaduje modernizaci. Obyvatelé se totiž často stěžují na neefektivní práci zaměstnanců pošty, množí se také krádeže zásilek.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ | Autor: dtt | Foto: VK.com/Murmanskgroup