V BRITÁNII ROSTE POPULARITA PIVNÍCH E-SHOPŮ, ŠANCI MAJÍ ČESKÉ PIVOVARY
Zatímco ostrovní hostince a restaurace dlouho zely, britská žízeň po kvalitním pivu zdaleka nevyhasla. V době koronavirových omezení se přesunula z tradičně útulných pubů do obývacích pokojů.
Pivní online obchody se v zemi již několik let těší rostoucí popularitě, ale ten pravý boom zaznamenaly právě nyní. Ačkoli online většinou nelze nakoupit standardní „euro ležáky“, pivních specialit z celého světa je na výběr mnoho. Právě na vlně řemeslného piva z malých pivovarů nyní jedou e-commerce firmy jako Flavourly.com, Beer52, nebo BeerHawk.
Většina z těchto společností se věnuje jak konvenčnímu prodeji po internetu, tak i takzvanému beer subscription modelu, kdy pro zákazníky pivní specialisté každý týden či měsíc připravují tematicky zaměřený výběr. Ten se mnohdy týká země původu, a právě v tomto ohledu vidí londýnská kancelář agentury CzechTrade velký potenciál pro český export hned z několika důvodů.
České pivo má na britském trhu velmi silnou pozici a mnoho Britů si Českou republiku spojuje s kvalitním zlatavým mokem. Navíc menší české pivovary jsou již delší dobu plnohodnotnou součástí craftové pivní revoluce a mají ve své nabídce širokou selekci maloobjemových a velmi kvalitních piv typu IPA, APA, ležák, ale i specialit jako je Stout. Tyto příznivé faktory dělají v současné době z britského online sektoru jednu z nejzajímavějších exportních příležitostí pro Českou republiku.
Zástupci CzechTrade v Londýně již několik let intenzivně pracují s malými českými pivovary a s pomocí Czech Beer Alliance dlouhodobě tento segment na ostrovech popularizují. Připsali si již řadu úspěchů, včetně dostupnosti piv jako Kutná Hora a Bohemia Regent v Londýnských pubech. Nyní jednají hned s několika největšími hráči na pronikání do online obchodů v tomto prudce se rozvíjejícím segmentu. Dosud evidují první dvě objednávky od společností Noble Green Wines a Indiebeer.
Pivní online boom není pouze dočasnou záležitostí. Nároky a trendy mezi zákazníky se mění a pohodlnost nákupu spolu se širokým sortimentem jsou právě těmi faktory, které budou lákat i po znovuotevření hospod a barů.
Zdroj: https://www.euro.cz/ | Autor: MARTIN MACOUREK