Studenti ČVUT ovládli semifinále Brewrace a vyhrávají plzeňské pivo na 10 let
Po měsíční přípravě představilo jedenáct týmů svoje nápady na nové výčepní zařízení v rámci soutěže Brewrace. Porota složená z odborníků Plzeňského Prazdroje z nich vybrala šest nejlepších, které začátkem srpna představí již funkční prototypy nové pípy.
Do soutěže Brewrace se přihlásilo celkem 44 týmů tvořených studenty technických univerzit, technickými nadšenci a milovníky piva. Jedenáct z nich postoupilo do semifinále, ve kterém prezentovaly své návrhy na nový výčep. Odborná porota na základě předložených řešení vybrala tři nejlepší týmy – Barnabáš, Bratři v pivu a Maximálnědvacetznaků, které postupují do finále a získají pivo na 10 let. Dva z nich tvoří studenti pražské ČVUT. „Měl jsem pocit, že kolem sebe mám hodně schopných lidí, každého z určité oblasti, ale vždy jsme spíš filozofovali nad pivem. Brewrace byla neskutečná výzva vyzkoušet, zda na to máme, a výsledek je tu. V konkurenci ostatních účastníků, i přes jejich zajímavé nápady, jsme věřili, že nikdo tomu nedal víc než my. Makali jsme na projektu, který nám dával smysl, a všichni jsme se pro to zapálili. Dlouho jsem nezažil tak silné spojení lidí pro společný výsledek,“ říká šéf týmu Bratři v pivu Vít Mojžíš.
Finalisté vzešli z celodenní intenzivní výměny informací mezi týmy, porotci a mentory. Hodnocení návrhů všech jedenácti týmů probíhalo formou diskuse nad technickými výkresy a vizualizacemi výčepního zařízení. Každý tým představil svoje ideje před patnáctičlennou porotou, která zkoumala podrobnosti zvoleného technického řešení, náklady na výrobu nebo snadnost obsluhy.
„Zvolili jsme inovativní přístup pro vývoj nového výčepního zařízení a byli jsme zvědaví nejen na výsledek, ale i na průběh našeho hackathonu. Jsem nadšený z nápadů i energie účastníků. Nebylo vůbec jednoduché vybrat pouze tři finálové týmy. Vzhledem k vysoké kvalitě předložených návrhů se porota rozhodla udělit dalším třem týmům divokou kartu,“ říká Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje.
Šestice finalistů tak má nyní za úkol sestrojit prototyp, který představí v plzeňském DEPO2015 2. srpna 2019. „Během Brewrace jsme zažili spoustu vášnivých diskusí o čepování piva. A pak samozřejmě neuvěřitelné nervy před vyhlášením vítěze. Ale nakonec to dobře dopadlo. Teď začneme seznamem součástek a nástrojů, které bude třeba opatřit, třeba pícku na tavení hliníku, či ohýbačku na plech,“ komentuje další průběh soutěže Karel Grigar z týmu Maximálnědvacetznaků. Tým, který začátkem srpna představí nejlepší výčepní zařízení dle předem zadaných kritérií, bude mít své jméno na všech pípách, které z jeho návrhu vzejdou, uvaří si vlastní várku piva a dostane velkolepou party v Plzni.
Brewrace je soutěž, kterou pořádá Plzeňský Prazdroj pro studenty a technické nadšence. Výstupem soutěže bude nové výčepní zařízení. Porota hodnotí návrhy podle kvality čepovaného nápoje, jednoduchosti obsluhy, ekologičnosti nebo ceny. Více informací na www.brewrace.cz.
S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
Za pozitivní působení v oblasti společenské odpovědnosti získal v roce 2018 Plzeňský Prazdroj čtyři významná ocenění v soutěži Business pro společnost TOP odpovědná firma a stal se tak jednou z nejoceňovanějších českých společností v oblasti firemní odpovědnosti v České republice
Zdroj: https://www.prazdroj.cz/